No stress on Cres!

16. 07. 2024 / Filip Urban / cestujeme

Zkusím lehké ohlédnutí za letošní rodinnou dovčou v Chorvatsku. Jak asi víte, pořídili jsme si starý camper na občasné cestování po ČR a někdy i trošku dál. Celkem se nám tenhle způsob cestování zamlouval a hlavně v momentě kdy máte dvě děti, tak je to pro celou rodinu velké dobrodrůžo. Kluky to ještě baví, Nitka je žena do nepohody a Fiat má rád teplé kraje.

Letos jsme chtěli zamířit na deset dní pro změnu na jih. Loňský Balt Nitku moc nepřesvědčil. Rozhodnutí padlo na ostrov Cres v Chorvatsku. Klukům jsme slíbili trajekt a taky doufali, že když zmizíme z pevniny, nebude to takový turistický brutal, jak se v červenci dal očekávat.

Botaska (tak říkáme našemu malému camperu) má po loňské sezóně novou spojku a nový motor. Při pojišťování auta na tuhle cestu jsem trošku z hrůzou zjistil, že je to auto 30 let staré a někde už ani pojistit nešlo. Ale rozhodli jsme se že to risknem. Ostatně když jsme viděli jací obytní veteráni se po silnicích pohybují, celkem nás to povzbudilo.

Vrazili jsme v sobotu ve 2 hodiny odpoledne. Ano. Nejhorší čas na velké přesuny, říkáte si. Nakonec to bylo vlastně bez sebemenší kolony až k moři. Malá vada na kráse byly zapomenuté dětské občanky. To jsme zjistili až na rakouských hranicích, takže jsme to otočili a jeli zpět do Brna. Po hodině a půl opět stojíme na hranicích a vjíždíme do Rakouska.

No nebudu to natahovat. Dorazili jsme v pořádku až do městečka Opatija. Tam přespali na placeném parkovišti / kempu a druhá den ráno se vydali na trajekt, který nás měl převést na ostrov Cres. Trošku jsem podcenil množství nafty, zvyklý z moderních strojů, kdy vám auto spočítá dojezd na metry. Tady vám ručička ukáže +- 200km takže v serpentínách do kopce svítilo hladové okno, z kopce jsem měl půl nádrže. Podařilo se nám najít benzínků i se nalodit na trajekt, který nás zavezl na ostrov. Odtamtud jsme pokračovali do kempu Slatina.

Celkem mě překvapila úroveň služeb, která šla teda za mě dramaticky nahoru! V kempu vás čeká elektrovozík s řidičem, který vám ukáže volné spoty, vy si vyberete, jdete na recepci, booknete a jedete bydlet. Vystřídali jsme 3 kempy a musím říct že všude pořádek, záchody i sprchy ve vůni. Nonstop uklizečky na place, tříděný odpad, přípojky na vodu, elektřinu i televizi. Upravené vstupy do moře jak jen to šlo (prostě se to nějak vylilo betonem). V každém kempu pekárna, pizzerie, půjčovny všeho co plave. Kemp Slatina doporučujeme. Kemp je sice velký, ale je tam klid a mír a máte svoje soukromí. Ty ostatní dva to už byl Lunapark.

Naši borci teda z moře nebyli nijak odvaření. Všude šutráky, slaná voda, příšery pod vodou :) Šnorchly ani ploutve to nezachránili takže druhej kemp už byl s Aquaparkem ale o to větší mazec byl samotný kemp. Vlastně to tam ovládli Němci se Slovinci. Rodinka si doveze karavan, ven vytáhne kompletní kuchyňskou linku včetně venkovní ledničky, Zapnou televizu s playstationem, po kempu se přemísťují výhradně na elektrokoloběžkách. Trošičku se ten kamping zvrhnul teda. Nechápu ten smysl dotáhnout si na dovolenou celej barák s kompletním vybavením a hnípat v lehátku a čumět na tývku. Bizár…

My jsme si vezli kola, což je super. S obytňákem se už nikam nedostanete takže nasedneme večer na kola a jedem do městečka na večeři, lovit ryby na molo, ztratit se v úzkých uličkách. To mám rád.

Kluci už jsou skvělí parťáci na cestu. Samozřejmě je to nahoru dolu, ale obecně jsme si to všichni moc užili. Hráli jsme karty, šachy, společenské hry, vařili si oběd, ranní kávičky, večerní koukání na film. Ráno do moře, kde nikdo nebyl, večer pak projížďky na kolech do městeček kolem. Samozřejmě nesměla chybět herní hodinka na tabletech. To bychom jim neudělali. Vydržet na tak malém prostoru ve 4 lidech deset dní je vlastně hezký test toho, jak rodina funguje, nebo nefunguje.

Botaska to zvládla bez zásadního erroru. Cesta zpět nám trvala prakticky celý den. Nebyl to žádný med, protože 8 hodin na rozpálené dálnici v neklimatizovaném Ducatu to je očistec. Určitě to ale nebyla naše poslední expedice URBAN CAMPERS :) Jestli chcete zažít intenzivní dovolenou s rodinou, půjčte si obytňák. Uvidíte sami, jak na tom jste. Pár fotek v galerce pro lepší představu.

Rodinný výlet naší botaskou k moři

Načepovat plnou a hrnem!

Stíháme trajekt!

Už se vezem na ostrov

Jedna dronová. Moc sem tomu lítání nedal, tak aspoň jednu

Kemp Slatina. Moc hezký místo!

Ty každodenní západy slunce

Rybaření na pytlačku

Aktivity před autem

Zevling

Prší, žolík, prší, válka, oko bere...

Večerní výlety do městeček

Mobilizovaná jednotka

Jedno happy family foto

Dovádění na vodě

I pod vodou

Vinoušek mi dělá portrét

Když jsem v Chorvatsku, dávám si BANANA SPLIT!

Časopisy s vyplňovačkama musí byt

Schovaní před sluncem

Další naše místo na cestě

Večerní idylka

Míčky na gumičky za 3 eura udělaly hodně parády!

A to už je benzínka v Rakousku před hranicema s ČR. Dobro došli!