Jak se z nás stali cargo elektro cyklisti

24. 10. 2024 / Filip Urban / aktuálně
Jak se z nás stali cargo elektro cyklisti

Tohle téma je celkem obsáhlé, ale zkusím popsat, jak se z naší rodiny stala rodina cyklistická. Bydlíme v užším centru Brna. Naše ratolesti chodí do školky a školy, které jsou v docházkové vzdálenosti od našeho bytu, což je velká výhra a tady upřimně lituju všechny rodiče, kteří musí strávit hodiny v ranních a odpoledních kolonách.

Až doteď všechno fungovalo skvěle. Ferda už chodí do školy na kolobce sám. Vinouška jsme ráno pěšky zavedli do otevřené zahrady a společně s Nitkou odjíždíme jedním autem do práce. Odpoledne dojedeme domů, zaparkujeme a jdeme vyzvednout děti. Ať už je vedem do nějakého kroužku nebo domů.

Vidle nám do toho hodila nová školka, která třídu, do které nastoupil Vinoušek má v samotném centru města. Místo je to krásné, ale dost nedostupné pro vožení autem. Do toho nám zavřeli klíčovou ulici Údolní na rok a půl, takže komplikace. Městská doprava nás tam sice doveze, ale je to vopruz na 45 minut.

Nitka někdy o prázdninách vyslovila přání pořídit si cargo kolo jaké znáte z Amsterdamu nebo Kodaně. Mě to zprvu přišlo jako uplná blbost. Těžké obří kolo se kterým bez motoru nehnete, divoká doprava v centru města, cena kola kolem 150.000,- Nedávalo mi to moc smysl.

Pak jsem ale začal pátrat a orientovat se ve světě cargo kol a objevil jsem značku, u které mi to začalo dávat smysl. Jde o TERN. Vyrábí sympatická městská kola včetně několika typůl cargo kol i v rozumné velikosti.

Náš zájem se upřel na TERN Quick Haul D8. Malé, poměrně lehké cargo kolo s nosností 120kg a množstvím vychytávek, které na kolo můžete připnout, včetně luxusní velké sedačky pro předškoláka.

Jeli jsme se na kolo podívat do Uherského Brodu a po několik testovacích jízdách jsme ho už cpali do auta. Tohle bude řešení na ranní a odpolední cestu do školky.

Od září na kole jezdíme prakticky denně. Každé ráno se u snídaně dohadujem, kdo dnes pojede. Jízda na něm je totiž fakt zábava! Elektromotor nemaká za vás, jen vám pomáhá se šlapáním. Má několik módů. Prakticky defaultně tam máme TURBO mód, kdy motor maximálně pomáhá. Baterka vydrží napohodu týden bez nabíjení. Kolo je pohodlné a bez problémů se s ním kličkuje v každodenním provozu. Nitka ho pojmenovala myška, protože máme takovou šedou verzi.

Já se ještě dovybavil z dekáče reflexní zelenou vestou a zeleným praporkem, protože jak jsem zjistil, řidiči v Brně cyklisty slušně přehlíží ba dokonce ignorují. S děckem za zádama se fakt nechcete s podobnými ignoranty potkat na úzké cestě.

Už jsme si našli tratě, kudy se pohodlně a rychle dostaneme do školky. Cesta zpět je často přes zelňák a zmrzlinu. Nakoupíme zeleninu na náměstí, pečivo v pekárně. Pořídili jsme velkou tašku za sedlo takže spojíte vyzvednutí synátora s nákupem surovin na večeři a stihnete i dobrou kávu v některé z desítek kaváren v centru.

Diky kolu se teď do města dostáváme opravdu denně. Taky je to po ránu parádní kardio a ranní projížďka vám hezky nakopne celý den.

Kolo se nám podařilo sehnat v akci za nějakých 60.000,- se všemi doplňky. Prakticky je to naše druhé auto do rodiny. Je nesmysl vlastnit v centru města víc než jedno auto a už i z toho mám trošku výčitky. Auta v městě opravdu nemají co dělat a pokud máte možnost využít kolo na dopravování sebe sama nebo někoho z rodiny, neváhejte. Je to skvělá a vítaná změna a prospějete nejen sobě ale i celému městu. Uvidíme, až přijdou chladné zimní měsíce, ale zatím nás to baví moc!



Komentáře

Kontrolní kód: kontrolní kód
26. 10. 2024 / 23.13 / K!

Tohle je elektromobilita která podle mě má smysl. Dál už ne. Benzin je svoboda.


© Copyright 2012–2024 youngprimitive.
All Rights Reserved.
DámskéPánskéDětské