Je to měsíc, co sem pořídil Hyundaie. Za tu dobu sem stihl 2000km a můžu tu napsat pár postřehů. Třeba to někomu bodne při výběru. Tak předně Hyundai i30 CW není kombík :) Je to takový kompromis mezi hatchbackem a kombíkem. Na jednu stranu mají cestující vzadu slušně velkej prostor a komfort, na druhou stranu se toho do kufru bez sklopených sedaček moc nevleze. Když sklopím sedačky, narvu tam celý ten náš fashion cirkus, ale s pouze s maximálním využitím ideální ergonomie naskládaných věcí. Ve srovnání s Focusem, který sem si půjčoval, má Hyundai kufr opravdu menší.
Jízdní vlastnosti. Ono když si to auto jedete vyzkoušet, ujedete s ním 10 km vlažným tempem, těžko si člověk udělá nějaký obraz. Teda alespoň takový laik jako jsem já. Po měsíci musím říct, že s podvozkem Focuse se to opravdu srovnat nedá. Fokál tak nějak hezky držel stopu, člověk se nemusel tolik soustředit na držení volantu. Tenhle náš čerňák vyžaduje neustále ruku na volantu a zatáčky s ním řežu o poznání opatrněji než s Fokálem. Na druhou stranu teď sem musel na dálnici udělat myšku ve velké rychlosti a kára to ustála se ctí, ale prostě pokud ste zvyklí na to jak sedí focus, hyundai je o level níž.
Motor se mi líbí. Výkon 93Kw je fajn. Auto hezky akceleruje, v kabině ho nijak dramaticky neslyšíte a ten šestej rychlostní stupeň je příjemná věc na dálnici. Už sem s tím letěl i dvě kila. To byl ale opravdu strop, nicméně při cestovních 140km/h sem v nějakých 4000 otáčkách. Kombinovaná spotřeba se drží stále někde kolem 8,5 - 9 litrů, což doufám ještě razantně klesne. Je to nové auto no. Tak uvidíme.
Co mě baví je tempomat. Tuhle funkci sem si fakt oblíbil a oceňuju na dálnici i v místech, kde je omezení rychlosti. Nastavíte 50km/h a neřešíte. Baví mě taky detektor deště. Už se nestarám o stěrače. Dřív mě hrozně sralo, jak buď stíráte moc rychle, nebo pomalu, tady si stěrače stírají, jak sami uznají za vhodné a já vidím pořád dobře a neslyším ten zvuk, když dře guma o sklo. Když sme u toho vybavení. Co mě rozčiluje je nefunkční konektor k ipodu / iphonu. Připojím zařízení, to se neustále odpojuje a připojuje a nic. V servisu na to čuměli a nechápali vůbec co s tím, protože to tam byli hrozní oldschooleři a mladej technik nebyl v práci. Jedu tam ještě jednou s výměnou takového plastového dílu na zadním okně, kterej neesteticky odstává. Ono vůbec jde vidět, že na autě se šetří kde se dá. Plasty jsou takové tvrdé, zvuk zavýraných dveří není takové to jemné ťuk ale buch. Jsou to detaily, ale přesně tyhle detaily dělají dojem.
Jak to tak čtu, působím celkem nespokojeně, ale to nemůžu říct. Kára jezdí dobře, slouží jak má a pro účely k jakým je určena. Za ty peníze je to fér poměr cena / výkon. Takže za mě Hyundai ano!
Misi: tak to si špatně pochopil. Pořád je to za ty prachy luxus kára, která funguje jak má. Samozřejmě mít prachy, koupím si něco jiného v plné kuli, ale vždycky je tohle o kompromisu cena / výkon.
misi, ty nevíš, co je to kritické myšlení, ty umíš jenom dělopičototalbrko anebo napiču ;)
kua efa, pozitivní článek to neni. Nekoupil bych si to po téhle reklamě.
Senzor deste je super, akorat v zime ho vypinej. Neni nad to rano startnout auto a sterace ti prejedou pres namrzle okno :)
[K!]: zhruba tolik, kolik je Samů, kteří nastavují jak budou stěrače stírat, v třetím řádku předposledního odstavce:).
Filipe musel udělat myšku? :))) Jo a když budeš lítat ty dvě kila tak to bude ta spotřeba spíš stoupat..Dnes jsem viděl stejného čerňáka v uh a vono je to pěkný auto, takže já se opravuju a říkám také áno.
za 3 roky zpátky k Fordu :)
Hehe a kolik je výrů na jedny dveře? °;-)))
No vida ..a je tu i něco ke čtení :-) Hele, nebudu to moc pitvat, už se toho namlelo dosti. Jen postřeh s tím dešťovým senzorem...u Peugeota 407SW je to s ním někdy pro zlost. Pokud člověk není puntičkář, tak mu dovolí sem tam zbytečné otření relativně suchého skla, či prudké spuštění na nejrychlejší stírání i kvůli pár kapkám. Mno...pokud to funguje u "čerňáka" líp, tak jen dobře...