POZOR!  Poslední možnost vyzvednut si balíček je v pondělí 23.12 mezi 10 a 13 hod. Pak utichnou naše stroje, maily i telefony, budeme čerpat zaslouženou dovolenou až do 2.1. Přejeme vám krásné svátky, děkujeme za podporu v roce 2024 a vidíme se zase v lednu!

Aktuálně

05. 04. 2006 / Filip Urban / aktuálně

A ještě jedna věc, která mi leží v hlavě. Spousta mých známých, stejně jako já, řeší to, jak naložit s budoucností. Ne všichni mají jasný cíl (třeba jako já) vypracovat se v oboru, být v tom dobrý a živit se něčím, co vás baví. A tak po vzoru hesla: kdo uteče - vyhraje, sbalí pár švestek a se základní znalostí cizýho jazyka (a mnohdy ani to ne) vyráží za hranice ČR. Irsko, Anglie, Španělsko, Německo, atp. Tam pak shání práci, většinou podřadné kvality (skladník, prodavač ve fastfoodu, uklizečka, číšnice) Prostě práci kterou by tu nedělali ale v cizině je to jakýsi přísun peněz.

Bydlí v přeplněných pronajmutých privátech a snaží se šetřit. Za půl roku dojedou domů. Potkám je v hospodě. Z 90% jsou nadšení. Mají peníze (který tady dokážou rozfofrovat po pár dnech strávených v knajpě), viděli kus světa (to když po měsíci 12tihodinovek vyrazili v neděli odpoledne na výlet) a dokázali si, že dokáží fungovat v cizině.

Asi to teď vypadá, že to dost zhazuju. To bych nerad. Jen si říkám. Co tím vyřeší? Ok. Zkušenost. Beru. Peníze? Dobře. Koupí si auto, když hodně dřou a šetří tak třeba i na menší byt. A pak stojí před otázkou. Zůstat v cizině? Zkusit se vypracovat. Najít si lepší bydlení, lepší práci? Domů jezdit na vánoce a na týden o prázdninách, nebo se vrátit domů? Hledat zase práci, která je předtím nenaplňovala, nudila, nebyla adekvátně zaplacená. Obnovit zpřetrhané vztahy díky delší nepřítomnosti.

Uvidí věci, které neviděli, protože mají jakýsi odstup. Možná jim tu pak přijdeme zaostalí, zasekaní, zadření v něčem do čeho oni spadnout nechtějí. A já si říkám. Není to náhodou všechno naopak?

Zajímal by mě váš názor. Zjišťuju že spousta lidí, co čte YP takhle funguje v cizině. Řešíte tyhle otázky, nebo to máte pořešené? Co vaše budoucnost v cizině? Vrátíte se? Zůstanete? Dík za komentáře...



Komentáře

Kontrolní kód: kontrolní kód
25. 05. 2007 / 11.36 / jena242

ja se toulam uz nejaky patek ale takovou kritiku od stolu jsem uz dlouho neslysel podradne prace ... promin tak skusim krast a loupit nebo mas neco jineho na sklade ... rikas ze si to delal taky ... ty mas odvahu rikat neco o podradnych vecech a nadradnych a ja zapomnel pan je slechta ... sorry

13. 04. 2006 / 10.34 / keee

ufff... dostala jsem se do půlky komentářů a na zbytek už nemám síly, ale přesto chci napsat svůj názor. Je to sotva den, jsem se vrátila z Great Britain a vůbec se nedivím lidem, co odsud utečou a zůstanou tam, v tom bohatým čistým státě. Po návratu se mi naše země jeví jako žumpa přátelé, protože teprve tam si člověk uvědomí, jak špatně na tom ČR je. A že pro anglány nejsme nic jinýho než Czechoslovakia a fotbal...osobně by mě zajímalo, jestli bych já sama byla schopná uchytit se v Anglii ve svým oboru, ekonomika a účetnictví, nebo bych skončila jak číšnice a uklízečka. A asi to zkusím :o) až budu moct z tohohle bordelu odejt...

08. 04. 2006 / 13.05 / Bishop

ouuuu jsem to podchytl pozdě. Tohle snad nikdy nedočtu :(

07. 04. 2006 / 14.39 / Marty

kdo je mimo tady, bude mimo i tam.....

07. 04. 2006 / 13.52 / Frogy

FLAKO: ok, snad to vyjde, sejdeme se a probereme ;)

06. 04. 2006 / 23.58 / Kuba2

Vašuček: No asi bych hned někam do zahraničí nejel. Budeš tak dvakrát zmatenější než v prváku tady :) Dal bych si tady rok, urovnal si co a jak a pak jel. Ale jak už tady někdo říkal: Na Erasma můžeš klidně v druháku. Pak doděláš bakaláře a masters si dáš v cizině. Tak vidím svou budoucnost i já :) Teda akorát toho erasma posunu o rok.

06. 04. 2006 / 23.53 / Kuba2

Vašuček: ad VŠ v ČR. počítej tak 40000 - ?/2 semestry. Teda podle mě. Bez nákupu knih, notebooku a dalších věcí. je to hodně osobní. Někdo na měsíc vyžije s 3000, někdo nevyžije s 6ti.

06. 04. 2006 / 23.08 / Flako

KOLO BĚŽKA: Myslel jsem to fakt vazne. Hlavne proto, ze Efa vi, ze jsem na vlastnich nohach vic nez 20let.
A pak taky 10let mimo CR, ......a toto vsechno pisu hlavne proto, ze vim, jak je to pro nektere z vas dulezite zivotni rozhodnuti.Pro me uz ne, ....nezapomen, ze jsem uz graveprimitive a co je hlavni je to, ze vas respektuji a fandim.
BERT: konkretni ,...heh
urcite ne,ale o tom to je. Vymyslet to musite vy, ja muzu jen pomoci v tom, co vy nemuzete a hlavne to vse by musel posvetit Efa. Jinak by to nefungovalo.Ale dam takovy napad, navrh, poznamku....
Jeden americky obcan vi, ze v CR je hodne lidi s hodne penezma v kapse a chtel by pro tyto lidicky komfort.
A to i takovy, aby cesky bohaty turista si mohl objednat svickovou s knedlikem uprostred dezertu.
No, a kdepak najde takovy lidi, kteri toto umi? V USA urcite ne e. Tak co udela? Pozada US ambasadu o pomoc. No, a koho pak ten US obcan vybere k praci, ktera prinese statu penize z turistickeho ruchu a na danich? No prece YP members ,..a nikoho jineho ;)
Co oni pak tam budou delat, tak to je to, co probereme u piva na Tyngl Tangl :)))
Frogy ;)

06. 04. 2006 / 22.49 / Yenja

pro ODNULY co psal 6.4 | 11:20 :
muzes se mi pls ozvat? na mail Yenja.mail na Seznamu - potreboval bych s tebou mluvit, diky. BTW tak tohle byl dost zajimavej update Efo. Thumbs Up!

06. 04. 2006 / 18.31 / Vašucek

FANDOR: Ty voe 150 /rok? Vím, že zadara není dneska nic, ale i tak to je celkem dost! Aspoň pro mně, protože nemám ani ponětí kolik stojí výška u nás (vím, že je to zadara, ale myslím to okolo)....ale určo to na 15 000 měsíčně nevyjde ne? Jinak thnx za odpo.

06. 04. 2006 / 18.14 / fandor

2Vasucek) V cizine jsem byl jen na semestr na erasmu, dost se ale zajimam o moznosti studia venku. Studovat v cizine bakalare je docela problem (pokud teda nemas miliony, s prachama jde vse). Nejidealneji se jevi asi UK, kde bys mel bakalarske vzdelani gratis (pokud teda tvoji rodice nevydelaj mesicne vic nez 70.000 CZK), platil by sis akorat bydleni, jidlo, dopravu, ... coz je odhadem tak 150.000 CZK/rok, kdyz budes skromny. Jakmile bys dokoncil bakalare, tak si muzes dodelat masters v podstate kdekoliv (a rychle - za rok). Mluvim tady o studiu v anglictine, pry jde studovat celkem dobre i v Nemecku, ale o tom nic moc nevim.
A jinak jestli se studium v cizine vyplati? Ja myslim, ze urcite ano. Horsi vzdelani nez v CR zpravidla neziskas, naucis se na spickove urovni jazyk, ziskas kontakty (jedna z nejcenejsich veci, kterou lze na VS ziskat imho). Po navratu do CR mas velkou vyhodu pri shaneni prace (a v postate garantovany velmi slusny nastupni plat) a navic s britskym vzdelanim lze sehnat v pohode praci na celem svete.

06. 04. 2006 / 18.13 / bert

Vašuček: Otázka je, co od té VŠ čekáš. Jestli kalby, zevlink a víceméně bezstarostné mládí .. zůstaň tady (a mezitím někam na chvíli odjeď). Jestli jsi vzdělání ochoten obětovat cokoliv s vizí zářné budoucnosti špičkového odborníka ve svém oboru (a máš na to jazyk plus něco jako IQ (ať už to znamená cokoliv)), jeď radši někam .. jinam. Kam? To si nejsem vůbec jistý...

06. 04. 2006 / 18.07 / bert

FLAKO: Rozhodně zajímavá myšlenka. Máš nějaký konkrétní podnikatelský záměr?
Jinak taky souhlasím s tím, že je tohle téma naprosto individuální. Problém ČR je obecně v tom, že práci ať už kvalifikovanou či nekvalifikovanou můžeš na západě dělat za x krát lepší prachy a spousta lidí vidí jenom ty peníze a už ne to, co vše je pro ně třeba obětovat (rodina, kámoši....). EU se ale snaží a do budoucna se bude ještě více snažit mobilitu pracovních sil na vnitřním trhu EU zvyšovat, což doufám povede k tomu, že lidi, co umí jazyky a jsou trochu schopní, se už nebudou stydět za takovou kravinu jako třeba "původ z východního bloku" a budou dělat i vysoce kvalifikovanou práci za (ze zákona) stejných podmínek jako místní (Angličani, Švýcaři, Němci..). Mno a pak se snad budou spokojeni se spoustou kapitálu a zkušeností vracet a zakládat české firmy v ČR a nebude-li jim KSČSSD podkopávat nohy, budeme se tady mít za chvíli podobně jako třeba v CH, zmizí korupce, tunely, mafie, milionové půjčky od nemajetných strýčků.... prostě to tu zase pokvete odpovídajíce poloze v srdci Evropy. Moje vize.))

06. 04. 2006 / 17.51 / Vašucek

Omluvte mě, že tady pořád tahám to studium, ale pro mě je snad práce jěště daleko ;) zajímal by mě Váš názor na studium po střední škole....vyplatí se studovat výšku v cizině? (samozřejme po zvládnutí daného jazyka) myslím tak jako, jestli po střední škole vystudovat radši něco tady nebo jet pryč, chvíli tam pracovat, zdokonalovat jazyk a pak vystudovat tam? Moc jsem se o tom nikde nedočet a jelikož tady čtu, že Vás pár za hranicema žije tak se ptám :D .... thnx

06. 04. 2006 / 17.15 / ambiente

v cizině rozhodně jenom přechod, třeba přivydělat ke škole, taková lepší brigádka, potom nemusíš celý rok na brigádu tady. Jinak dělat něco, cokoli děsný ani náhodou. Lepší se zkusit prosadit tady ve svym oboru, když to neklapne zkusit se prosadit ve svym oboru v cizině (kolikrát u nás možnost neni:)), ale jde jen o to, pilovat svůj obor. Jinej práci v cizině, kdyžje to přechodný a ne na stálo nahrává to, že můžeš tak maximálně získat pár zkušeností a trochu se "otrkat"...

06. 04. 2006 / 16.19 / Kuba2

Záleží co kdo chce. Mi osobně sedí jet na 2-3 měsíce o prázdninách někam do ciziny. Vydělat prachy a pak cestovat. Nikdy jsem nebyl na Středním Východě, na Novém Zélandu, v Norsku... A to si prostě s letní brigádou v Ostravě prostě dovolit nemůžu. Kalby je dost o školním roce. Člověk zlepší jazyk, pozná kulturu... Jsem pro. Navíc měl jsem v UK pokoj sám pro sebe. Soukromí. V poho spolubydlící. Pokud člověk umí vařit, nemusí strávit léto na tuňáku s rýží. Zas tak draho tam není.

06. 04. 2006 / 16.12 / kolo běžka

FLAKO: co my ten tvůj nápad připomíná??? ... aaa už vím! HÉJ RUP HEJRUPÁCI, HÉJ RUP .... no taky "makali sami na sebe" :D

06. 04. 2006 / 14.51 / kudrnaaCZ

OLDIS, ODNULY> wow naprosto s váma souhlasim, fakt hezký názory. nemůžu nereagovat na tuhle hezkou debatu. taky teď řešim podobnou věc. posledních pár let studuju střídavě v belgii a holandsku a teď zrovna jsem na erasmovi ve španělsku. moc si toho vážim že mám tuhle příležitost-naučila jsem se sqěle anglicky, španělsky, trochu holandsky, poznala hafo novejch zajímavejch lidí z celýho světa, hodně toho viděla, škola mi toho dává hrozně moc,...no ale rozhodně to neni lehký začínat vždycky od nuly. a navíc moje kamarádská základna je v čechách a nic naplat tam jsem pořád doma. jak psal oldis paradoxně právě tim že se tam dostanu jen dvakrát za rok si uvědomuju že v čechách jsem doma a že natrvalo bych asi jinde žít nemohla (tráva se zdá vždycky zelenější zvenku). taky teď řešim jestli ještě využít příležitosti bejt venku (pravda když master v cizině se dá sfouknout za rok) a nebo se vrátit do čech. a domov asi zvítězí. a jsme zas u toho: záleží čemu dává kdo přednost. já si myslim že zkušeností už jsem nasbírala celkem dost takže konečně utnu jen virtuální komunikaci s kamarádama a budu s nima všechno zažívat naživo, jeee...život je otázkou priorit (samý moudrý věty dneSKA hehe:))

06. 04. 2006 / 14.05 / Frogy

makat venku s jasnym cilem - vydelat na bydleni, cestovani nebo kapital do podnikani je ok... pripadne vylepseni jazyka je zajimavym bonusem... makat takovym tim sezonnim zpusobem pul roku a pak pul roku prozevlovat tady asi dlouhodobe moc smysl nemá... osobne bych asi urcite natrvalo neodesel (mozna jedine kvuli zensky), ale treba ted jsem realne kvuli potrebe zmeny po 5 letech prace uvazoval o roce manualni prace v zahranici, aby si clovek procistil hlavu... ale nakonec se to stejne vyvrbilo trochu jinak ;)
Flako: obdivuhodna a inspirativni myslenka!

06. 04. 2006 / 12.46 / Cozmo

Dobře jste to tu rozjeli a mne zároveň pěkně nahlodali :) Stojím teď před rozhodnutím, zůstat tu jako grafik za nijak vysoký peníz, u kompu bez nároku na denní světlo (1,5roku to tak provozuju) nebo vzít na chvilku jižní sklizně, trochu nasát středomořskou atmosféru, něco vydělat aby aspoň na pořádnej komp bylo ... ježiš, kdyby člověk nebyl taková Váha :(((

06. 04. 2006 / 12.42 / KONY

ODNULY: gratuluji a preji ti to, ja bych to asi nezvladnul (zena by to nerozdychala)

06. 04. 2006 / 11.43 / Jáchym

Díky za inspirativní téma a všechny vaše komentáře :)

06. 04. 2006 / 11.36 / efa

ONDULY: pěkně. myslím žes to popsal dokonale. Heh. Mám pocit že veškeré debaty na nahozené téma skončí u toho, že každý svého štěstí strůjcem. A tak je to asi vpořádku.

06. 04. 2006 / 11.20 / odnuly

Njn, je to o charakteru a pohledu na věc. Znám lidi, kteří jezdí do USA, UK pravidelně, vydělají prachy, po půl roce - roce se vrátí, nakoupeno mraky hader, cd, dvd. Přihlásí se na podporu, chlastají, hulí, baví se. Dojdou peníze a za pul roku-rok jedou zpět. Dělají tam negry, zuby nehty, ale těší se až přijedou a budou vykládat a ukazovat věci, fotky s fesťáků... nevím, ale uniká mi tady cíl kromě zábavy. To tak budou dělat do 60ti? Bratránek byl naopak na 7měsíců v USA. Naučil se skvěle anglicky, seznámil s x lidma, studoval. Kolega byl 2,3 roky v Austrálii. Studoval, vydělával, učil se řeč. Teď se přestěhoval do Prahy, koupil byt, vzal sebou holku a dělá překladatele za moc peněz. Ví co chce a jde si za tím. Kámoš ze střední je od 19let v USA. Má stavební firmu, zaměstnává několik desítek lidí. NEVRÁTÍ SE.Tímto způsobem to beru. Další věc je jen takové zevlení, poznávání a pracování v dané zemi. Takovej relax, dovolená ;-) Mám také kamarády, co jen tak vyjeli do ciziny v očekávání, že přijedou, seženou práci za nejméně 50k měsíčně, nasypou se a vrátí jako kingové. Pak rozjedou vlastní firmu v ČR. Nemusím psát, že se to nikomu nepovedlo, vrátili se za měsíc, dva... Kde je chyba? V nich. Člověk, který neumí řeč a žije v naivitě, že přijede a všichni mu budou cpát hned prachy by měl prvně dospět. Já osobně bych dříve někam jel, ale jedině s pořádnou prací, plánem. V ČR mám ve svých 26letech velice dobrou práci (marketingový ředitel s podílem na zisku - pomáhal jsem tu firmu rozjíždět). Můj plán byl jasný. 3 roky jsem makal jako negr (více jak rok a půl života při rozjezdu firmy si nepamatuji, jen práce, spát, práce, spát, víkend nevíkend...jednou už jsem z toho skoro kolaboval), ale teď.... Mám čas na rodinu, přítelnyni, zábavu, sebe (sport), fesťáky.... Do ciziny jen na dovolenky (delší nejlépe) nebo pracovně. Je to na volbě každého znás.
Jednou mi jeden člověk říkal: Máš dvě možnosti
1. buď budeš dělat celý život málo
nebo
2. budeš dělat pár let moooc a pak...

06. 04. 2006 / 11.00 / Gyd

SOP: asi proto, ze vetsina lidi jede ven bez nejake vyraznejsi kvalifikace anebo bez praxe, takze kdyz se o tebe nervou tady, proc by to venku melo byt jiny. Resp. myslim, ze presne tohle mel Efa na mysli

06. 04. 2006 / 10.49 / sop

a proc resite jen nekvalifikovane prace? v zahranici jsem studoval (rok Erasmu v ESP) i pracoval o prazdninach (GER, US, ESP) a dalsi omrd praci bych tam po dokonceni studia a roku praxe u slusne firmy uz rozhodne delat nechtel, ale vazne uvazuju o tom zustat u firmy jeste rok a pak se pokusit sehnat neco venku, na rok, dva... neco, co mi aspon nejak dal zvysi kvalifikaci a dal umozni si zlepsit jazyk, poznat zblizka dalsi zemi. delat venku nemusi byt jen pro prachy ztracena leta

06. 04. 2006 / 10.47 / Flako

Gyd: Opravdu si myslis, ze jsem to jen tak prasknul z legrace?
Je to vyzva, panove a damy. A sakra vyzva. Od toho mame nejake ty pozice, jste vetsinou hlavy nastudyyyrovany, tak co.
Jde o poznani a pokud clovek u toho vymysli model i pracovni a navic takovy, ktery ho bavi, tak to je neco, co se da delat ( mozna ) jen v komunite.
Jde pouze o zakladni myslenku, kterou tady Efa nadhodil.

06. 04. 2006 / 10.29 / chechet

kedysi som uvazoval, ze v usa zostanem cca 5 rokov, budem makat jak srob, nabucham prachy a vratim sa. ale rozhodol som sa dokoncit skolu a dnes uz by som tam mukla robit nesiel. z SK uz som asi definitivne vysidlenec a ci zostanem natrvalo zit v CR tez neni iste.
inak viem o typkovi, ktory tu v ZL studoval UTB, mal tesne pred dokoncenim, ale nezvladol statnice. odisiel do skotska a tam vo vajickarni uklada krabicky s vajickami do kartonov. tupa praca, vo vajcovom smrade, daleko od civilizacie, medzi samimy poliakmi a cechoslovakmi, byvanie v karavane. a uz to robi 2 roky. a takych ludi fakt nechapem. kamos z ostravy, co nemoze zohnat pracu, sa do tej vajickarne tez vybral a po tyzdennej skusenosti uz mal zabookovanu spiatocnu letenku.

06. 04. 2006 / 10.15 / fajka

jj, kazdy to ma jinak :/

06. 04. 2006 / 10.09 / Gyd

jinak k tematu: delal jsem uz ruzny prace a dospel k presvedceni, ze co bych nedelal tady nepojedu delat ani nekam jinam jen proto, ze az prijedu domu, budu jako ve vate. Mozna je to divna filosofie, ale... Na druhou stranu znam lidi, co jsou uspesni venku a delaji prace, co je bavi. Takze to zavisi na cloveku, jeho nature a predevsim schopnostech.

Velky pozitivum je rozhodne jazykovej progres, obecne receno, protoze znam par lidi, co nekde byli a jejich jazykova uroven se nijak vyrazne nezlepsila. Zase je to o jednotlivci.

Osobne jsem ve veku, kdy se mi jet nekam ven umyvat podlahy nechce, do ciziny se podovat pracovne ( i kdyz je to jiny nez si nekde zevlovat), anebo si na zevlovani vydelam

06. 04. 2006 / 10.05 / Gyd

FLAKO: jen jestli by YP Members prosli pres vizovou politiku naseho mileho valecneho spojence

06. 04. 2006 / 09.59 / Flako

Mno,...myslel jsem zalozit ji v USA, heh.
Kvuli zdokonaleni reci a zkusenostem v zahranici ;)

06. 04. 2006 / 09.57 / Flako

A co takhle si zalozit vlastni firmu, ktera by zamestnavala jen YP members a makat sami na sebe. ;)
To je vyzva, co? :)))

06. 04. 2006 / 09.37 / KONY

PETRIK: to bude asi hodne slusny plat :) Az navstivis CR, tak vsem primitivum koupis pivko :)

06. 04. 2006 / 09.36 / xb

asi to bude znit hodne divoce, ale radsi byt v cz nekdo nez v cizine nula :)

06. 04. 2006 / 09.23 / kubiczek

no jinak ja jsem to nemyslel tak ze se chci ochudit o cizi zeme... zatim me tady drzi spousta kamaradu, fajn prace, freeparty, neomezene moznosti, blbost politiku apod... ale az tohle vsechno omrzi, tak letim.))) jooo holt, zatim jsem jeste mlady a chci si to uzit

06. 04. 2006 / 09.08 / efa

PETRIK: tak pokud seš budoucí pan architekt tak není co řešit. Je jasné že tě nečeká budoucnost leštiče podlahy v nějakým mallu.

06. 04. 2006 / 09.07 / Do

nejvíce podle mně záleží na lidech !! jak pise Fandor, nekdy to z kokota bez očí udělá člověka, ale jak říkáme ty a já :-DD někomu nepomůže ani 8 let v kulturní metropoli, nevytáhl paty z brka a jiných věcí (8 let stejné štýlo !!), české hospody, ještě omezenější rozhled než před odjezdem, a takový to byl kamarád !! sice pořád vysoký standard, ale žádný posun nebo aspoň změna :-O jako vo nic nejde, ať si každý co chce, biglebowski štýlo mi naprosto imponuje, ale když oni takoví nejsou, oni to pak při příjezdu řeší, chtějí se konfrontovat, ale vidí, že se zasekli, jsou z toho špatní atdatd....
druhá věc, že samozřejmě v cizině (když ji zvládneš - nic těžkého to není, ždáný stres !) je sqěle, můžeš tqam zažít věci, co tady ne ... ale naprosto všichni (ok jsou charaktery ... no spíš statistické chyby :-DD) řeší návrat domů !!! po 5, 6, X letech .... vrátit, nevrátit ? co tam ? co tady ještě ?? kamarádi ? vztahy ? autobusy ? ....... to je ještě těžší syndrom, než syndrom zpackaného života :-DDD (kdo pozná, že si ho packá, taxtím něco většinou udělá &-)))

06. 04. 2006 / 08.30 / Petrik

jo jeste ohledne budoucnosti - prave ted resim konec skoly a pripadny navrat. v cechach se mi libi ale problem je v tom ze v mem oboru je perspektiva zustat doma celkem na prd. do evropy se vratim, ale cr bohuzel budu asi nadale jen navstevovat. je to blby ale je to tak.

06. 04. 2006 / 08.27 / Petrik

No esli s necim nesouhlasim tak to ze clovek v cizine musi automaticky delat podradnou praci. Jsem v USA, jsem tady 6tym rokem, za par mesicu tady dostuduju skolu a ve svem oboru (architektura) mam zamluvenou slusnou praci, za plat ktery je v cechach pro architekta nepredstavitelny a to i po mnoha letech praxe v oboru.

jinak i bez predchoziho studia tady sehnat praci neni zdaleka tak tezky jak se rika - zalezi samozrejme na oboru a tak, ale treba na turisticke vizum prijet, objet firmy, mit par pohovru a jestli umite slusne anglicky a svemu oboru rozumite tak vam muzou oni vybavit pracovni povoleni. Pro lidi kteri vypadaji 'uzitecne' jdou firmy velice daleko a i kdyz to zni fakt blbe tak hodne radi sahnou po evropanovi nez po cinanovi nebo indovi (nic proti ani jednem samozrejme)

06. 04. 2006 / 02.41 / Flako

Pepe: ...jak dlouho to je,...casem? ;)

06. 04. 2006 / 01.34 / PEpe

kousnout do jinyho chleba je good, casem se oji jako ten domaci. jinak good tema

06. 04. 2006 / 00.54 / Flako

jasne,...o tu jinou chut se Kubiczek ochuzuje.
Od ted, kdykoliv si kousnu do manzelky, taxi na Kubiczka vzpomenu, heh
Kousnu do jižního ovoce, ale mistni mineralky jsou na zizen moooc dobreee :)))

06. 04. 2006 / 00.34 / kolo běžka

KUBICZEK: no jasně všude je chleba o dvou kůrkách :) ale taky má na každém místě světa jinou chuť a o tu se možná ochuzuješ ... ale ne určo respektuju tvůj názor, jen je fakt, že nejenom že člověk pozná jiné kultury atdatdatd ale hlavně pozná sám sebe, získá nový pohled na život, jo zní to jako kecy ale tak to prostě je

06. 04. 2006 / 00.32 / Oldis

to Flako: prave mi prisel mail od ucetniho... nastesti to neni takova darda jako vloni :-)

06. 04. 2006 / 00.17 / kubiczek

no ja to mam po zkusenostech svych kamaradu jasny... ZUSTAVAM TADY... clovek se ma vsude stejne, akorat narazi na porad stejne problemy, ne-li horsi... nikde nezijes lip nez doma, resp. ve vlasti (ikdyz to slovo nemam rad...) ... k cemu to je zazivat balkansky zpusob zivota, kdyz se muzes mit porad stejne, akorat jsi objevil jine kultury (zijici v one zemi stejně jako ty, tzn. "prizivnik", ale nakonec prachy protocis v knajpe s kamarady a koupis mozna auto a plazmu do obyvaku, nic vic) ... kazdopadne zajimave myslenky kámo ... je urcite dobre si to poradne promyslet

06. 04. 2006 / 00.09 / Hebardo

No ja myslim ,ze ona predstava otom ze vsichni jsou narvani po trech v pokoji a dlabou nejaky Teco fazole ,uz je taky prezita.Samozdrejme jsou lidi ,kteri tady tak funguji ,ale je spoustu lidi ,co si za bydleni priplati a maji pohodu a hlavne soukromy.Je strasne dulezity jakou mas praci a zda li jsi schopnej a hlavne ochotnej jit dal a rust.Jak si psal o tom nadseni tak to je klasika proste na spatny se zapomene ,ale stejne myslim ze je dobry takovou cestu absolvovat ,treba jenom proto ,abys vedel ze o nic neprichazis.

05. 04. 2006 / 23.45 / matuS

Vasucek> napis mi na matuskoje(zavinac)podvodnik.cz

05. 04. 2006 / 23.44 / Flako

OLDIS: nezapomen na April15th,...1040Form :)))

05. 04. 2006 / 23.18 / Oldis

Efo, kazdopadne bych Ti pobyt v zahranici (at uz studijni ci pracovni) doporucil. Predpokladam, ze Ty asi nebudes mit zajem o uklid ve Wal-Martu a proto nemusis mit strach, ze by ses tam zasekal :-). Proboha, je skoro 16 let po revoluci, jsme v EU atd. - tzn. nikdo z mladych primitivu nemusi zebrat, pracovat na cerno, uzavrit se v nejakem ghettu v preplnene ubytovne. Kazdy sveho stesti strojvedoucim (do urcite miry samozrejme) a zalezi na kazdem, jestli odejde, vrati se, zustane etc. Kazdopadne nemusime zdrhat pred bolsevikem. Urcite je to dobra zkusenost - ja jsem venku uz skoro 8 let (Nemecko, Holandsko, Kalifornie) a je to vynikajici zkusenost a doklad toho, ze existuji o pozitivni dopady globalizace (mimo tech prusvihu). Dneska jsem v San Franciscu, zitra muzu byt v Singapuru a nebo taky v Tlumacove. Dulezite je, ze o tom rozhoduju sam a ne nejaky soudruh. Co se tyce jestli zustat nebo se vratit - urcite se vratim nevim jenom kdy. Kdybych mel nekdy rodinu tak urcite, protoze ze svych potencialnich potomku bych americany nechtel. At vyrostou doma a pak supito presto na universitu, pokud se tak rozhodnou. Dalsi vec: par letech v zahranici mi paradoxne pomohlo k tomu, abych si ujasnil, ze to odkud pochazim je dulezite a jsem na to hrdy. Zajima me co se doma deje a mnohem vic me zajima historie Cech a Moravy a uzivam si kazdou navstevu doma. Tesim se na novou ceskou muziku, film, literaturu etc. Pripada mi, ze to vnimam intenzivnejsi nez kdybych byl doma. A uplnym zaverem tohoto blabolu: jsou tri druhy lidi: prvni, kteri se narodili treba v Dolnich Kotehulkach, vi ze tam patri, jsou tam stastni, nikam nemusi, jsou proste doma (ty obdivuju, ale neni to muj pripad). Druzi, kteri trci doma cely zivot, ale maji pocit, ze tam nepatri, cely zivot nadavaji v jake jsou dire, ale nic s tim neudelaji. Posledni skupina lidi to ma treba rado doma, ale zajima je co je za humny. Zvednou linou p---l a jdou. Zkusi a uvidi...

05. 04. 2006 / 23.05 / efa

dík za příspěvky. Nebavím se tu o studijním pobytu. To je uplně něco jiného. Skvělá věc. Já se bavím o lidech, co tu nenašli uplatnění tak se prostě sebrali a vyrazili za hranice.

05. 04. 2006 / 23.02 / Vašucek

2 MATUS : Ozvi se pls na icq, měl bych pár kvesčn :) thnx

05. 04. 2006 / 22.48 / matuS

dufam ze slovko takze som uz vycerpal na pol roka dopredu, takze dobru noc :D

05. 04. 2006 / 22.46 / matuS

No ja som sa tiez vybral prec, a nebolo to kvoli peniazom ale kvoli tomu, ze som chcel proste skusit nieco nove. Isiel som do Sydney. Samozrejme nemal som tolko penez aby som tam len tak sedel a chodil do skoly, takze som musel makat. Nasiel som si fasa pracu a zistil som, ze sa tak daju zarobit slusne peniaze, tak som nakoniec dopadol tak, ze som makal ako srob :) a po 1.5roku som sa vratil domov s celkom slusnym kapitalom. Jazyk som sa naucil nadpriemerne (v porovnani s ostatnymi ludmi z CR+SR, ktori tam chodia a vycibria sa najme v domacom jazyku, pripadne polstine) takze som si nasiel aj celkom fasa job, takze som spokojny. Jedina vec, ktora ma momentalne stve ze nemam titul, takze tak ako Efa na tom makam, len som o rok nizsie :)
takze hodne zdaru, at sme inzeniry :))

05. 04. 2006 / 22.42 / Flako

A je to tady :)))

05. 04. 2006 / 22.41 / kolo běžka

FANDOR: já mám teda s GTS jen dobré zkušenosti, letenku mi slečna sehnala za polovinu, jednání slušné, prostě no problem :) ovšem to je jen můj úhel pohledu
jinak teda zajímavé téma a diskuze jakbysmet, já zastávám názor (jak už tady Fandor psal) na půl až rok do ciziny na studia a pak šupkyhupky na rodnou hroudu, pokud z ní ještě cosi, po těch zásazích politiků, zbyde. hm a to je na tom možná to smutné, v ČR už si nemůžeme být jisti tou budoucností ... nebo myslíte, že dostanu za 40 let důchod???

05. 04. 2006 / 22.34 / Vašucek

2 FANDOR : Senks a lot

05. 04. 2006 / 22.22 / fandor

2Vasucek) Lepsi je jet na NZ, protoze nabizi mladym lidem moznost pracovat na NZ, je to pomerne snadne.
Popsany to mas tady: {odkaz}
Ale na sluzby GTS se vybodni, jsou to zmrdi, to vizum si muzes vyridit bez problemu sam a usetris 6 litru.

05. 04. 2006 / 22.21 / kwak

Já teda zůstavám a buduju stát!

05. 04. 2006 / 22.13 / Vašucek

Taky by mě zajímalo jestli jde ( třeba v Austrálii :) popř. dopoledne studovat a odpo. si vidělávat na ubytko a jídlo....myslíte, že to jde takhle i přes nějakou agenturu nebo ne? Myslím studium, jako výšku, nebo něco podobného, nějaký certifikát, kurz ANJ atd...

05. 04. 2006 / 22.06 / fandor

Efo, jak se to vezme. Mam bratrance, sikovnej a chytrej kluk, ale vysral se na skolu, vycil se tesne na konci totace nastrojarem. V podstate no future. Odjel do US (temer bez znalosti anglictiny), zil tam asi 6 let, samo nacerno, drzel se stranou Cechu (to je dulezite, nezakopat se v cesko-slovenske komunite, to je k hovnu), zalozil si stavebni firmicku (jde to i kdyz si tam nelegalne), vydelal 2-3m CZK. V CR nakoupil nemovitosti, ma z nich velmi slusny zakladni prijem a k tomu muze delat co chce. Pozoruju na nem, ze pobyt v US pro nej byla univerzita zivota, dost veci pochopil, cestoval, ziskal jakysi zivotni nadhled.
Na druhou stranu, pokud dokazes nabouchat penize tady (jakoze asi dokazes), tak nema smysl se hnat do ciziny za penezma, protoze s nejvetsi pravdepodobnosti si vic nevydelas nez tady (a nebo vydelas, ale budes mit zivotni styl podobny ukrajincovi). Na tvem miste bych volil nejaky studijni pobyt, at uz od skoly nebo sam. Neni zase tak slozite udelat si masters treba ve Svedsku (skola zdarma a ten skandinavsky design!) nebo v UK (skolne cca 120 litru za cele studium). A ve Svedsku a v UK mas masters hotovy za rok, ziskas zahranicni vzdelani+titul, urovnas si to v hlave, vylepsis jazyk, atp.
A nebo nabouchat nejakych 100-200 litru a vydat se na cestu, v Asii nebo v Latinske Americe je levno, za ty penize tam pozevlis rok bez problemu.

05. 04. 2006 / 21.47 / o.

hééj! co je to kariéra? :)

05. 04. 2006 / 21.18 / Kosak

Voe není to se mnou tak zlý..zatím. Každopádně i ten Honza pokud si dobre pamatuju sel se šátkem plným buchet na klacku (mimochodem dost pičovina ne?) do světa...tak asi je to v genech..To mě příde OK...horší pak je že si někdo ufrnkne na tom ža za sbírání bordelu po tlustoprdech v kině si může koupit káru a barák+ pět hemů k večeři, večer voskákat Angelu z Wroclavi...a příde mu to jako štěstí..pak se za pět let vrátí do ístbloku, zjistí že na to aby mohl jezdit károu by musel vysbírat popkornový pole, začene bejt nasranej a furt do kola mele jak je to taj na piču a že TAM je to lepší.. (to není o tobě Vašku)

05. 04. 2006 / 21.14 / o.t.

Jo efo, pravdu díš, mám to úplně stejně jako ty...

05. 04. 2006 / 21.06 / Safirus

Je to zase individuální. Osobně by mi vadilo právě to zpřetrhání vazeb. Když už, tak za oceán - a nadobro. To chce ale velký rozhodnutí. Kdo ví, možná...
Kosak ad tabula rasa *8*

05. 04. 2006 / 20.54 / efa

KOSAK: ty se na to díváš z pozice vystresovaného, zadřeného workoholika, co si vytyčil cíl, jde za ním. Sice mu z toho už jebe, ale víc takových kémo! :)

05. 04. 2006 / 20.53 / arman

coze?

05. 04. 2006 / 20.49 / pRINCEZNNA

..Tak na tohle mám naprosto stejný názor..je mi líto,že spousta lidí (schopných) odjíždí pryč,než aby se o něco pokusili "doma"..je mi to líto,bohužel chápu, že peníze znamenají hodně,ale popravdě "zcestovalci",stojí to vážně zato ???
....radši dělat zajímavou a nejlépe tvůrčí práci / ikdyž hůře placenou ) tady,než idiota za dobrý "cash" ..pokud to má někdo jinak,nemá nic víc než štěstí,což bohužel není pravidlem že...
..a navíc, není přecijen o něco přínosnější "budovat" lepší českou ekonomiku a lákat investory/zvyšovat HDP/životní úroveň, (než jen přijet na víkend vokázat jak se "skvěle" mám) ?? ...seč to spíš poznají až další generace (.. :)))) ..jéžiš to zní strašně )
...

05. 04. 2006 / 20.48 / Kosak

Ty vole tak to ja bych z fleku jel do Itálie na jabka (jak za studentských let) - ale asi me to neprojde..Stal bych mesic v kuse na zebriku a z tabulou rásou opatrně vkládal jablka do košíku. Po každým pátým košíku decánko domácího (taliánskýho) červenýho a šup na další pětku.Večer špagetová megažranice, parmezán...šlohnout ve sklepě víno, a tak furt dokolo...nejlepší čistička co znám...

05. 04. 2006 / 20.45 / fajka

... no kazdy musi poznat, ze doma je nejlip.... vetsina lidi po skole jede pryc... pak uz se jim nikam nechce... je to boj .... ted zrovna resim jestli se vratit z5.... nechci delat jednu praci cely zivot, budovat karieru.... chci se nekam podivat.... seru na penize(s rozumem) ... a za vsechno muze huleni ... zadny rad... ve 25 se ozenit, postavit barak, splodit potomky a chodit do prace kazdy den, vstavat v 5 jak debil .... nééééé .... diky ze ty drogy sou ... nebo ze je demokracie ? kurwa fakt nevim.....

05. 04. 2006 / 20.44 / Vašucek

Hehe :) sice sedím zatím furd doma, ale zrovna tohle bych chtěl zkusit! Za čas, možná, někdy.....sice je to asi naivní představa v cizině studovat, ale bylo bo to zupa :D


© Copyright 2012–2024 youngprimitive.
All Rights Reserved.
DámskéPánskéDětské