Dneska to bude trochu delší. Je to téma, které nám poslední dobou leží na srdci. Začneme trochu ze široka a snad se nám to podaří i smysluplně.
Jsme e-shop. Prodejce oblečení přes internet. Protože v letech, kdy jsme začínali, nebyla žádná síť obchodů, do které bychom zapadali, zaměřovali jsme se hlavně na vybudování vlastního internetového prostoru pro vás, naše zákazníky.
Uvědomujeme si také, že postupně s šitím náročnějších a dražších kousků, musíme přemýšlet při samotné tvorbě tak, aby střihy dobře sedly, daly se popřípadě lehce přizpůsobit a byly tak pro naše koncové zákazníky dobře nositelné.
Protože prodáváme především přes internet, musíme šít tabulkové velikosti, takzvanou konfekci. Velikostní konfekční řadu.
A s tím souvisí nárůst vratkovosti. Víme že trend nakupování po internetu vzrostl hlavně v době Covidu. Sami občas nakoupíme pro sebe či rodinu a využijeme možnosti objednat více velikostí a nepadnoucí pak vrátit.
Velké společnosti ale takové vrácené zboží neposílají zpět do prodeje. V podstatě je pro ně znehodnocené a jednoduše ho zlikvidují. Nedávno jsme o tom viděli reportáž a bylo nám teda úzko…
To si my nemůžeme vůbec dovolit. Všechny naše vrácené věci vracíme zpět do prodeje. Nic z toho nemůžeme jen tak vyhodit nebo počítat za odpad, odepsat. Při výrobě nemáme pro tuto likvidaci žádnou položku. Jednoduše to znamená, že když zákazníkovi vrátíme plnou cenu = počítáme s tím, že daný kousek zase za plnou cenu prodáme.
S tímto stylem nakupování se my výrobci musíme prostě jen smířit. Chystat vaše objednávky je radost, otevírat vrácené občas bolí. Trápí nás pohled na nošené, ušpiněné, zmuchlané nebo jinak znehodnocené zboží, které se nám vrací. Není to samozřejmě většina, ale protože jsme opravdu jen malí páni, když se takový případ objeví, bereme si to osobně :(
Zkuste prosím přemýšlet, předtím, než do košíku nahážete věci o kterých už víte, že je asi budete rovnou vracet. A pokud zboží vracíte, chovejte se k němu prosím hezky, jako se k němu chováme my při jeho tvorbě. Děkujeme za vyslechnutí.